Archie 7 år

Den 17 januari blev Archie sju år. Helt otroligt att det redan gått sju år sedan vi var uppe hos Ola och hämtade hem vår lille welshvalp. Jag glömmer aldrig när vi besökte Ola för första gången, det var den 22 februari (makens och min bröllopsdag) och hela familjen var med. Vi satt på golvet i valprummet och lät alla valpar klättra runt på oss och Ola pekade ut Archie och sa att honom har jag tänkt att ni skulle få köpa. Det var så mysigt att gosa med valparna och trevligt att se snälla tiken Gittan som tog så väl hand om sina små. Så kom då dagen D - den 14 mars 2004 när vi fick hämta hem Archie. Vilken känsla att sitta i bilen på väg hem med en liten åtta veckors valp i knäet. Archie tittade ut lite genom fönstret och rullade sedan ihop sig och somnade i mitt knä för att vakna upp först när vi var hemma. Redan då var han en cool hund och har så förblivit. Vi har haft mycket roligt ihop under de här sju åren.  Archie har ställts ut och har flera BIR-valp och BH-placeringar och CK:n. Han är både SE VCH och NO VCH. Han har gått flera kurser (lydnad och viltspår). 2008 blev han pappa till en valpkull hos Pelydryn. Vi håller tummarna och hoppas på att vi ska få MÅNGA fler år tillsammans med alla möjliga aktiviteter på programmet.

GRATTIS vår älskade gubbe - du är helt enkelt underbar!

// Lena


Kommentarer
Postat av: Eva B

Lite försenat GRATTIS på 7-årsdan!

Eva & Lexi

2011-01-28 @ 18:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0