Archie uttagen till SSRK-östras SM-kval i viltspår!

Igår söndag den 8 maj for Archie och jag till Härad för att gå ett ordinarie spårprov. Underbart väder, mysig biltur - gillar E20 skarpt för det är en så fin väg med lite trafik. Som vanligt kom jag fram alldeles för tidigt men då hann vi gå en promenad och göra det som skulle göras innan tävlingen startade.

Det var 43 hundar anmälda. Tävlingen fungerade också som ett uttagningsprov av hundar till SM-kvalet för SSRK östras del. För att göra en lång historia kort så gick Archie sitt spår och var hur glad och sprallig som helst. Han fick sitt förstapris och sedan räknade tävlingsansvarige upp de hundar som man beslutat ta ut till SM-kvalet och gissa om jag blev överlycklig när de räknade upp vårt startnummer!!!  Den 3 juli ska vi på det avgörande provet. Det känns väldigt roligt att ha fått förmånen att föra fram ännu en hund till SM-kvalet i viltspår. 2009 var det lille Monty som blev utvald att kvala (även om jag tycker att Archie gick ett precis lika bra spår så var viltstörningen så kraftig för Monty). Nu två år senare är det Archie's tur. Ska bli så spännande!!!

Trevligt var också att träffa flera av de som blev utvalda för två år sedan. Lustigt nog var förra året också ett mellanår för dem. Archie var enda welshen på provet och jag undrar jag hur många welshar som blivit uttagna till SM-kvalet under årens lopp - jaaa, jag vet - jag är löjligt stolt över honom, älskade lille Archie-gubben.

// Lena

Kommentarer
Postat av: stin@

Så roligt Lena att vara uttagen igen! Håller tummarna hårt för er!!

2011-06-16 @ 23:16:51
URL: http://www.tansandtins.se
Postat av: stin@

Håller tummarna imorgon!

2011-07-02 @ 23:07:38
URL: http://www.tansandtins.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0