Höftledsröntgen och ögonlysning

Igår torsdag den 7 oktober var jag till Knivsta veterinärmottagning med Kilian. Det var dags för ögonlysning och höftledsröntgen. Eva B från Norrtälje och jag hade stämt träff lite innan det hela började för att låta våra små gossar Joker och Kilian träffas. Det var vår uppfödare Ola Eriksson, Kennel Geltman's som ordnat allt och vi sammanstrålade vid veterinärmottagningen och träffade dels Ola dels några andra welshägare med hundar. Bland annat fick jag möta Todd och Tyra som är syskon till Kilian och Eva fick träffa Jackie som är syster till Joker. Det var verkligen otroligt roligt att träffa alla och att Kilian skulle vara så liten har jag nog inbillat mig men han är på tok för smal så nu måste jag göda honom. Alla tips mottages tacksamt på hur man göder en liten welsh som har så mycket spring i benen och inte behöver kämpa för att få någon mat. Archie är som vanligt helt fantastisk - vi har sagt till honom att han inte får ta Kilians mat trots att den står framme hela dagen och han gör som vi säger! Kilian behöver med andra ord aldrig konkurrera om maten vilket på ett sätt är synd. Nåväl, nu måste jag försöka införskaffa riktigt fet föda för att få Kilian att lägga på sig.

Ögonlysningen gick utmärkt och protokollet bestod bara av nollor dvs inga anmärkningar. Resultatet från höftledsröntgen får vi ju inte veta något om förrän SKK sagt sitt så nu blir det till att vänta och hoppas.

En jättetrevlig kväll i höstrusket med massor av hundprat, erfarenheter och många skratt! Tack till Ola som ordnat denna "kennelträff" och som alltid finns med som ett stöd, klok och erfaren! Dessutom väldigt kul att träffa Eva med Joker - hoppas vi ses snart igen!


// Lena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0