Skrämselhicka

Kilian är utan tvekan besläktad med en grävling! Igår när dottern och jag var ute i inhägnaden tillsammans med hundarna så försvann Kilian plötsligt! Var i hela friden hade han tagit vägen? Anne och jag började ropa och kalla på honom och sprang runt och kikade vid buskar etc. Archie däremot stod vid det vintergröna buskaget precis i hörnet av poolplanket och tittade... Jag rusade dit och började bända isär alla stora gröna, vassa grenar och vad hittar jag? Jo, en grop (som jag förmodar grävts av något djur) i vilken Kilian hade smitit ned. Han befann sig då med all säkerhet under pooldäcket, men ändå hördes inga ljud därifrån. Jag kallade på Kilian utan resultat och såg framför mig hur jag skulle behöva ringa efter brandkåren.

När jag hade bestämt mig för att gå in till huset, ropar Anne plötsligt "där är han ju!".  Jag vänder mig om och ser Kilian komma springandes genom inhängnaden, men innan vi hinner fånga in honom med kopplet smiter han iväg igen! Strax därefter uppenbarar han sig utanför inhägnaden. Den lille grävlingen hade alltså tagit sig in under poolplanket och kommit ut där plåtarna skjuts in på våren. Min lättnad kände inga gränser men nu måste vi åtgärda den lilla hemliga gången.

Valpar, jag säger bara det. Valpar...


"Vart tog lille Kilian vägen?" undrade Archie.

// Lena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0