Grattis Kilian 1 år!

Idag den 23 juni blir vår lille sprallgök ett år! Tiden har gått så fort och Kilian har redan bott hos oss i åtta månader. Han var ju lite äldre när han kan kom till oss än de "vanliga" åtta veckorna.

Han är en mycket glad hund, oerhört intresserad av andra hundar, har otroligt mycket spring i benen och kan som jag tidigare skrivit hoppa skrämmande högt. Han har mörka ögon som har ett lite skojigt uttryck för han ser aningen slug ut, en liten ögontjänare skulle man kunna säga. Samtidigt är han mjuk, gosig och underbart tillgiven.

Just nu är Kilians näst bästa kompis (efter vår Archie) en fyra månader äldre tik som heter Doris av rasen Münsterländer. Vi träffas regelbundet och då går det hett till i vår inhägnad. Archie parkerar i skuggan under ett träd och ligger sedan och betraktar Kilian som busar hejvilt med Doris som är ganska mycket större, smäckrare och snabbare. De kan springa runt hur mycket som helst och Kilian, jaa, han är outtröttlig (för att inte tala om Doris...)

Grattis till vår älskade lille gubbe!

// Lena

Kommentarer
Postat av: Gun & Bono

Hejsan Kilian

Vi är lite sent ute. Såg att Du blev 1 år igår.

Stort grattis från oss. Undrar om Du och jag skulle tävla i höjdhopp? Jag är åxo jätteduktig på hopp. Och en massa andra grejer.

Leka med andra hundar är kul. Jag har bl.a min kompis Felix. Han kommer från samma kennel som jag.

Alltså är vi Donare båda två.

Kramar och voff voff från Bono med matte

PS Hälsa lite så där i förbifarten till dom andra hemma hos dig DS

2010-06-24 @ 10:32:06
URL: http://hem.bredband.net/b111812/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0