Utställning i Skokloster

Vilken dag (vädermässäigt) - strålande sol, blå himmel och gröna gräsmattor. Det är otroligt hur fort det blev "sommar" och Skokloster är verkligen vackert.

Utställningen då...? Tjaa, Kilian verkade inte i form. Han blir lätt åksjuk och hade kräkts i bilen och värmen gjorde honom lite passiv. I ringen stod han helt OK men när han sprang så hängde huvudet och det som nog kändes mest tråkigt var att han ryggade undan för domaren, det har inte hänt på de tre tidigare utställningarna vi varit på. Domaren tyckte inte alls om Kilian så det blev en tvåa. Det är bara att ta nya tag men visst kändes det lite trist. På något vis tror jag att han saknade Archie, de har blivit som ler och långhalm och när Archie inte är med är det inte riktigt kul.

I och med värmen och att jag hade en del att stå i hemmavid så for vi ganska snabbt hemåt men den lilla stund vi var på utställningsområdet hann vi träffa en massa trevliga welsh-människor.

Eva B (från Norrtälje) är oslagbar och har nyligen vunnit klubbmästerskapen i viltspår med Kojak och inte nog med det idag kom Joker tvåa i juniorklassen med CK! Stort Grattis!

En annat trevligt litet möte var att när jag kom till parkeringen efter utställningen så fanns där min absoluta favoritbil - Land Rover Defender (den gamla urtypen av Jeep) och i den satt en man och rökte pipa. Jag passade på att tala med honom om bilen vilket var jättetrevligt. Fick en mängd bra tips inför ett eventuellt köp och det lustiga var att han var aktiv inom "Defender-klubben" med årsträffar etc så jag hade osannolikt nog träffat en riktig entusiast. Hustrun hans var och ställde ut deras jaktlabbar, själv ville han helst inte närma sig utställningsområdet utan det var enbart jakt som gällde. Vilka trevliga samtal man kan ha med fullständiga främlingar.

// Lena


Kommentarer
Postat av: Gun & Bono

Hej Lena

Jag han aldrig säga hej till dig. Vi var faktist där igår, på Skokloster. Lelle orkade med det.

Vi åkte hem när Welsh var färdig bedömt.

Såg dig och Kilan i ringen. Vet inte om Du såg mig eller Bono. Bono var inne i ringen med Karin och

en som heter Mia som har en welsh som heter Hoffa.

Alltså inte den vanliga Mia.

Bono blev slagen av sin kullbror. Men jag tyckte faktist, att Bono sköte sig bättre i ringen.

Kram/Gun

2010-05-16 @ 18:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0